Wie zijn wij?

De Lionsclub Woerden is op 27 april 1965 opgericht en mocht het 'charter' (de oprichtingsoorkonde) op 20 november van dat jaar in ontvangst nemen. Jaarlijks vieren wij onze oprichting daarom op de zaterdag in november die het dichtst bij de 20e ligt. In juli 2017 telde de club 34 mannelijke leden.

Onze club maakt deel uit van de wereldwijde Lions International, de grootste Non-Govermental Organisation (NGO) en goede doelen organisatie ter wereld met ruim 1,4 miljoen actieve leden. In het MD110 Nederland maakt onze club onderdeel uit van district 110AZ, waar ruim 75 clubs met samen meer dan 2.100 leden actief zijn.

De 1,4 miljoen leden van Lionsclubs International laten zich o.a. leiden door de volgende uitgangspunten:

• Het creëren en in stand houden van wederzijds begrip;
  • Het actief deelnemen aan c.q. volgen van sociale activiteiten in de woonomgeving;
  • Het bieden van een platform voor open discussie over een veelheid van onderwerpen (met uitzondering van politiek en religie);
  • Het aansporen van mensen met een maatschappelijke instelling om zich in te zetten voor hun leefomgeving, zonder enig persoonlijk gewin.

Wat doen wij?

Als relatief oude lionsclub binnen het Multiple District 110 kunnen wij op een rijke historie terugkijken. Er is een scala aan fundraising activiteiten bedacht en uitgevoerd, waarbij sommige zo succesvol waren dat ze vele jaren achter elkaar konden worden herhaald. Op dit moment zijn wij trots op de al vele jaren lopende "Boterletteractie" (rond Sinterklaas), de jaarlijkse "Plantjesmarkt" op de zaterdag voor moederdag en de vier seizoensgebonden wijnpakketten, die door het jaar heen worden samengesteld en uitgeleverd.

Onze primaire doelstelling is om in een sfeer van vriendschappelijkheid gezamenlijk activiteiten uit te voeren waarmee wij minder bedeelden in onze samenleving een helpende hand kunnen bieden. Veelal zijn die activiteiten gericht op het vergaren van financiële middelen; daarnaast steken wij ook met enige regelmaat de handen uit de mouwen.

Meer informatie?

Neem dan via email contact op met onze secretaris.

's Werelds grootste service club organisatie

Elk van de 1.4 miljoen Lions is lid van één van de 46.000 lokale Lionsclubs.

Bij een ramp of dringende humanitaire hulp inventariseren de lokale Lions wat nodig is. LCIF coördineert en distribueert. Iedereen kan doneren aan dit internationale hulpfonds, waarover u meer kunt lezen via deze LINK >>

Iedere cent naar een goed doel

De kosten die Lions maken blijven buiten het goede doel. De organisatiekosten worden betaald uit de contributie die Lions betalen voor hun lidmaatschap.

Lionsclubs Nederland vertelt u meer...

Op de nationale website van Lionsclubs vindt u meer informatie over onze organisatie. De betreffende pagina vindt u via deze LINK >>