Het door Edo Keuning, president in het Lionsjaar 2023-24, aan de club voorgestelde jaarthema van de LC Woerden luidt:

Blik op de toekomst

Het jaardoel waar alle leden van onze club in hetzelfde Lionsjaar collectief de schouders onder willen zetten, is:

Daan Theeuwes Centrum

Revalidatiecentrum voor jongeren met ernstig hersenletsel in Woerden

Jaarlijks lopen in Nederland enkele honderden jongeren en jongvolwassenen ernstig niet aangeboren hersenletsel op. Wie wordt getroffen door ernstig hersenletsel, merkt dat soms meerdere lichaamsfuncties zijn uitgevallen. Intensief trainen is de manier om handen en armen weer te kunnen bewegen en te leren lopen. Net als voor het geheugen. Zij hebben voor hun herstel intensieve revalidatie nodig.

Het Daan Theeuwes Centrum is de enige revalidatiekliniek in Nederland die zich strikt richt op jonge mensen tussen 16 en 35 jaar en biedt maatwerk in revalidatie. Wij menen en ervaren dat deze focus de revalidatie en het herstel een positieve boost geeft. Je bent immers als lot- en leeftijdsgenoten onder elkaar en deelt een gezamenlijke ervaring. Er samen voor gaan krijgt zo een diepere lading.

Meer informatie over het Daan Theeuwes Centrum vindt u op hun eigen website, bereikbaar via deze LINK