17/12/2017

De Lionsclub Woerden heeft dit jaar voor de zesde opeenvolgende keer een inzameling voor de lokale Voedselbank gehouden. Want ondanks de aantrekkende economie en het algemene gevoel dat het weer beter met ons gaat, stijgt het aantal gezinnen in Woerden dat een beroep moet doen op de Voedselbank nog steeds. Zo vlak voor Kerstmis, een feest voor de meesten van ons, een extra aansporing om ons tot het uiterste in te zetten.

Ook dit jaar lieten onze mensen in hun herkenbare paarse windjacks zich zien bij de inmiddels bekende supermarkten: de 3 Jumbo filialen en AH in de binnenstad van Woerden en de Plus supermarkten in Kamerik en Harmelen. Naast onze eigen leden en een paar echtgenotes en vooral de nodige al wat oudere Lions kinderen werden wij dit jaar ook geholpen door een paar leden van Scouting Woerden, ons jaardoel 2017-18.

De Whatsapp groep was vrijdagmiddag en zaterdag roodgloeiend; de lege bananendozen waren niet aan te slepen, de gevulde dozen konden niet snel genoeg worden opgehaald. Door de drukte zagen wij op onze Whatsapp groep een paar pareltjes langskomen. Wat zou u zeggen van "Graag dozen opgalen bij molenvlirt" en even later "Molenvleit voert momenteel ca 18 dizen afgevierd"? Om maar te zwijgen over het opbieden tegen elkaar: "13 dozen staan klaar", "21 dozen gevuld, halen a.j.b" of "16 dozen voor de voedselbank".  U begrijpt het, de actie is een doorslaand succes geworden en daar zijn wij, maar vooral de Voedselbank Woerden en hun cliënten, heel blij mee. Het resultaat? In totaal bijna 450 dozen vol met houdbare spullen, met een door de voorzitter van de Voedselbank geschatte totale waarde van rond de € 50.000. Niet slecht voor 1,5 dag flink aanpakken!

Er is geen twijfel over wat we volgend jaar gaan doen: wij gaan op herhaling!!

Veel lege dozen, maar de Lions zijn er klaar voor Even vasthouden graag, mijnheer, voor de foto

Ook de kleinsten snappen dat dit een zinvolle actie is Voor de zoveelste keer worden de gevulde dozen in de auto geladen