Weer hogere opbrengst voor editie 2017

logo VoedselbankDit jaar vond de actie plaats op vrijdagmiddag 15 en zaterdag 16 december bij een groot aantal supermarkten in de gemeente Woerden, te weten de Plus in Harmelen en Kamerik, AH in Woerden centrum en de drie Jumbo supermarkten in Woerden.

Inmiddels weten onze leden wel hoe het gaat. Vrijdagmiddag om 15.00 uur klinkt het startschot, maar dan gaat het dak er nog niet direct af. Hoewel.. dit jaar stond bij Jumbo S&P een mevrouw even voor de starttijd letterlijk al te wachten op het 'Voedselbank boodschappenbriefje', een unicum. En tegelijk een voorbode van de dingen die komen zouden. Want na vrijdagmiddag-vroege avond en zaterdag de hele dag bij de meeste van de genoemde supers te hebben doorgebracht was het tijd om de balans op te maken. Tijdens deze 1,5 dag is onze WhatsApp groep erg actief, vooral om het halen van volle en brengen van lege dozen in goede banen te lijden. Dus een beetje gevoel van waar het resultaat heen gaat, krijgen we ergens halverwege de zaterdag al wel.

En toch blijkt dan zondagochtend, nadat de mensen van de Voedselbank alle dozen hebben gesorteerd en uitgepakt, het eindresultaat alle stoutste dromen alweer te overtreffen. Want van Dick van der Snoek, de voorzitter van de Voedselbank Woerden, kregen we toen te horen dat er een kleine 450 dozen waren gedoneerd en dat de geschatte winkelwaarde van de inhoud zo'n € 50.000 is. Een bedrag waar onze leden helemaal niet van gedroomd hadden en tegelijkertijd een hoeveelheid bruikbare goederen waar de Voedselbank weer maanden mee vooruit kan.

Dit blijft voor al onze leden en de echtgenotes en kinderen die ons helpen een fantastische actie om uit te voeren. Dat wij er in 2018 dus weer staan, ja, daar kunt u op rekenen.

Hier een paar foto’s van deze actie. Links de ontvangst bij de Plus Harmelen en rechts AH. Op onze nieuwsbericht pagina vindt u er nog een paar.

Ook dit jaar kreeg deze succesvolle actie aaandacht in de pers. Wilt u het artikel op de website van Woerden TV nog eens terug lezen, klik dan HIER >>

2016 editie zorgt voor recordopbrengst

De 2016 editie van de kerstinzamelingsactie voor de Voedselbank Woerden ligt weer achter ons. We kunnen terugkijken op een zeer succesvol weekend 16 en 17 december. Het was een drukte van belang bij de volgende supermarkten: AH Wagenstraat, de Jumbo’s Molenvliet, Snel en Polanen en Tournoysveld en Plus in Harmelen en Kamerik. En voor ons, als inzamelingsteams, was het weer een bijzondere en supergezellige actie.

Het begon vrijdagmiddag om 15.00 uur niet overal even flitsend. Maar na een ‘slow start’ ging het al snel ouderwets goed. De Whatsapp groep “Lionsclub Woerden” maakte overuren; dit communicatiemiddel helpt ons enorm om ervoor te zorgen dat (a) er tijdig lege dozen bij de diverse innamepunten zijn, (b) de volle dozen zo snel mogelijk richting depot Voedselbank Woerden verdwijnen en (c) de boodschappenlijstjes tijdig worden aangevuld. En daarnaast houden wij elkaar via dit medium op de hoogte van de vele mooie momenten die wij als team deze twee dagen meemaken. Want het is toch fantastisch als u, ons Woerdens publiek, zo gul geeft voor dit nog steeds noodzakelijke, maar daarom niet minder goede doel. Het gaat hier immers om onze lokale medemens die meer dan normale moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen.

Aan het einde van de zaterdag kon onze club de tussenbalans opmaken: we hadden de indruk dat we aanmerkelijk meer haaden opgehaald dan in 2015. Dat was mede af te leiden uit een aantal geldelijke bijdragen, waaronder twee van € 400,-, die overigens direct werden omgezet in producten die dan weer in die dozen terechtkwamen.

Na deze actie een aantal jaren te hebben uitgevoerd, stellen wij vast dat dit één van de toppers van het Lionsjaar is. Het is moeilijk een bedrag aan alle opgehaalde producten te verbinden, maar dat het om een aanzienlijk bedrag gaat, is duidelijk. En wat we wel weten is hoeveel volle dozen er zijn afgeleverd. Dat waren er 445, hoorden wij van voorzitter Dick van der Snoek van de Voedselbank Woerden; een recordaantal! Daarvoor zij wij u, gulle gevers, veel dank verschuldigd. Hopelijk mogen wij in december 2017 weer een beroep op u doen.

Hierboven een drietal foto’s die de sfeer van deze actie mooi weergeven. V.l.n.r. het speciale schap dat Jumbo Snel & Polanen voor deze actie had ingericht, een Lionslid achter drie boodschappenkarren gevuld met € 400,- aan boodschappen aangeboden door één klant, en rijkelijk gevulde dozen wachtend om opgehaald te worden.

Deze succesvolle actie kreeg ook veel aaandacht in de pers.Wilt u het artikel in de Woerdense Courant terug lezen, klik dan HIER >>